Friday 19 September 2014

Program Realiti Terbaru History Channel - Photo Face-Off



Ada reality show terbaru dari History channel ditampilkan untuk mereka yang tertarik dengan fotografi, Photo Face-Off. Tayangan televisyen ini menghadirkan cabaran untuk dua jurufoto yang saling berkompetisi. Menariknya, jurufoto amatur dari lima negara, masing-masing akan diadu dengan jurufoto profesional Justin Mott. 

Justin Mott memulai kerjayanya sebagai jurufoto jurnalis. Karyanya dipublikasikan oleh TIME, Forbes, dan New York Times. Sedangkan jurufoto amatur memiliki ragam latar belakang, namun sudah tidak asing lagi dengan dunia fotografi. Mereka berasal dari Indonesia, Thailand, Vietnam, Malaysia, dan Singapura. 

Setiap episodnya, Justin Mott dan lawannya akan diberikan tiga tugasan memotret dalam waktu yang singkat dengan tema yang telah ditentukan. Bahkan, ada satu tugasan yang akan menguji kedua jurufoto ini melalui cabaran ekstreme. Tanpa mengetahui siapa yang memotret, hasil foto mereka akan dinilai oleh para juri profesional dan berkompeten di bidang fotografi dan bidang yang terkait.

Di akhir season, mereka berenam akan bertanding untuk menghasilkan foto terbaik. Pemenang akhir dari acara ini akan diterbangkan ke Canon Photo Clinic di Jepun dan akan ditugaskan ke New York untuk memotret figur-figur (selebriti) ternama di Red Carpet.

Premiere reality show ini akan ditayangkan pada 23 September 2014 di History Channel pukul 21.30. Seterusnya, acara televisyen yang dipandu oleh Paula Malai Ali ini akan ditayangkan setiap Selasa di waktu yang sama. Photo Face-Off mengadopsi konsep dari kompetisi fotografi internasional yang bergengsi, Canon PhotoMarathon Asia.


0 comments:

Post a Comment